Saturday, July 25, 2009

Program Forum Hal Ehwal Islam Berjaya Dilaksanakan


Masyarakat perlu hidup dalam keadaan bersatu padu selaras dengan seruan Allah S.W.T dan ajaran Islam sendiri yang menegaskan sekiranya manusia hidup dalam keadaan tidak harmoni dan bersatu maka mereka akan lemah. Ini termasuk lemah dari segi ekonomi, kualiti kehidupan,kepemimpinan serta pelbagai aspek lain lagi. Nilai-nilai bersatu-padu mesti diamalkan dalam institusi keluarga, organisasi tempat kerja dan juga dalam masyarakat bagi melahirkan masyarakat yang harmoni dan berjaya.

Itulah antara intipati Forum Hal Ehwal Islam Al-Falah anjuran Pergerakan Pemuda UMNO Penjom dan Persatuan Belia Penjom baru-baru ini.

Program yang mendapat sokongan daripada Pejabat Menteri Besar Pahang dan Komuniti Bestari Mukim Penjom itu telah berjaya menarik hampir 800 orang penduduk setempat hadir bagi mendengar nasihat dan buah fakiran daripada ahli panel iaitu Y.Bhg Al-Fadhil Ustaz. Badlishah bin Alauddin (Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Agama Islam Pahang) dan juga Y.Bhg Al-Fadhil Ustaz. Khairul Amran bin Abd. Jalil (Pegawai Agama Islam Daerah Raub dan dipengerusikan oleh Y.Bhg En. Mustapa bin Haji Long (Pegawai Khas kepada YAB Menteri Besar Pahang)

Walaupun keadaan hujan lebat, penonton tidak berganjak dari tempat duduk untuk mendengar kupasan tajuk: “Pisang Sesikat, Gulai Sebelanga Kerja Bermuafakat, Makan Bersama” yang menghuraikan dengan terperinci tentang amalan hidup bekerjasama dan bermuafakat dalam masyarakat di kehidupan seharian serta suruhan Islam dalam menyeru kepada kesatuan umat.

Penonton juga dihiburkan dengan nyanyian Nasyid oleh Kumpulan Brothers yang turut mendendangkan lagu-lagu yang menyeru kepada semangat bersatu serta berkerjasama.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Penjom, Saudara. Khairul Nizam Dato’ Abu Dahari berkata tujuan program yang julung kali diadakan ini ialah untuk menerapkan budaya keilmuan di kalangan masyarakat desa di samping membawa kelainan dalam usaha menyampaikan maklumat dan ilmu kepada rakyat.

Menurutnya lagi, “Pada awal kami tidak meletakkan sasaran yang tinggi bagi jumlah penonton yang hadir, walaubagaimanapun kami sangat bersyukur apabila program ini mendapat sokongan daripada penduduk kampung dan sekitar Daerah Lipis amnya. Terima kasih juga kepada Radio Malaysia Pahang dan akhbar Sinar Harian yang memberi hebahan kepada masyarakat berkenaan program ini”.

Bagi Pengerusi Belia Penjom, Saudara. Zaidi bin Zahari pula melalui penganjuran program ini juga ia dapat memupuk semangat muafakat dan bersatu hati sesama ahli persatuan di samping menjadi medan latihan kepada golongan muda sebagai bakal pemimpin pelapis masa hadapan

“Melalui program ini kami dapat membentuk semangat kerjasama yang tinggi termasuk membuktikan semangat pengorbanan dan komitmen ahli-ahli persatuan dari segi tenaga, buah fikiran dan wang ringgit. Ia menguatkan lagi semangat kami untuk menganjurkan program bermanfaat seperti ini pada masa hadapan”.

Program tersebut turut dihadiri oleh Wakil Ahli Parlimen Lipis, kepimpinan UMNO Bahagian termasuk sayap Pemuda dan Puteri serta lapisan pemimpin setempat.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Penjom, Khairul Nizam bin Dato' Abu Dahari yang juga lebih mesra dengan panggilan Angah juga ingin menyampaikan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua ahli pergerakan Pemuda UMNO Cawangan yang memberikan komitmen dan sokongan sehingga program ini berjaya dilaksanakan walaupun terdapat beberapa cabaran dan kesulitan yang perlu dihadapi.

**Sila klik pada gambar untuk besarkan

2 comments:

Anonymous said...

Hi
http://www.drpoonsak.com/ - lexapro no prescription
One of the newer anti-depressants known as Lexapro has shown promising results in users.
[url=http://www.drpoonsak.com/]lexapro antidepressant[/url]
If you seek to end your anxiety or depression perhaps a trial of Lexapro would be a good step for you.
lexapro anxiety

Side Effects Common side effects of the drug are constipation, decreased libido and ejaculation disorder, insomnia, sleeping disorders and diaphoresis.

Anonymous said...

Hello
cheap fluoxetine
Eliminate depressionBuy Prozac pills at reputable online pharmacy and save hundreds! No prescription!
If you have been to the doctors office before you may have noticed a pamphlet advertising a popular SSRI antidepressant called Prozac.
[url=http://flockchoreography.com/]prozac medication[/url]
Since its release Prozac has grown ever increasingly popular due to its effective track record in treating depression.
http://flockchoreography.com/ - prozac price
As you can probably see, Prozac is fairly effective in the fight against depression.