Tuesday, October 20, 2009

PAS hina UMNO Parti Kedai RM 2.00


Parti PAS yang memang terkenal dengan sikap suka menghina dan merendah-rendahkan orang lain meneruskan keseronokan mereka menghina parti UMNO dengan mengelarkan Parti UMNO sama taraf dengan Kedai RM 2.00.

Naib Presidennya-Ustaz. Mahfuz Omar dalam satu kenyataan telah menyatakan kepada akhbar Sinar Harian bahawa "Jika pindaan dibuat untuk memenangi hati rakyat tetapi pemimpin itu sendiri tidak berubah, tiada gunanya. Contohnya, yuran tahunan dimansuhkan, apa kebaikannya? Samalah tarafnya dengan Kedai RM2 sahaja, kualitinya kurang,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/utr/content/story5296295.asp

Ini berikutan Pindaan Perlembagaan yang dibuat baru-baru ini dalam Perhimpunan Agung yang telah meminda Yuran Keahlian kepada RM2.00 seumur hidup.

Pergerakan Pemuda UMNO Penjom berasa sungguh sedih dengan penghinaan yang telah dibuat oleh PAS yang kononnya sentiasa mengamalkan akhlak Islam dan Rasullullah tetapi menghalalkan apa jua perbuatan mereka yang terang-terangan melanggar ajaran Islam yang sebenar.

Ini termasuk perlakuan ganas penyokong-penyokong PAS di Pilihanraya Bagan Pinang baru-baru ini yang sememangnya bertentangan dengan akhlak Islam.

Biarlah PAS puas dengan kelakuan mereka dan orang-orang UMNO mesti terus berkhidmat kepada rakyat. Akhirnya nanti, rakyat juga yang bijak membuat pilihan mana satu intan dan mana satu kaca.

No comments: