Sunday, November 29, 2009

Program Santai Sup Tulang & Sate Pemuda Penjom


Satu program Santai Sup Tulang & Sate anjuran Ketua Penerangan Pemuda UMNO Penjom-Shahrul Azizul Musa telah diadakan pada 28 November 2009. Ia diadakan secara santai dan ringkas bagi mengumpulkan Belia dan Pemuda Penjom sempena Aidiladha 1430H.

Pada siang harinya, Pemuda dan Belia Penjom mengambil bahagian dalam membantu program Korban anjuran Masjid Penjom, Kuala Lipis.

Majlis ringkas ini tetap meriah dengan sesi bertukar-tukar cerita dan isu semasa. Turut Hadir dalam program ini ialah Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Penjom-Khairul Nizam Dato' Abu Dahari, Jawatankuasa Pemuda Penjom dan ahli-ahli Pemuda Penjom

Melalui program seperti ini ia dapat mengeratkan silaturrahim dam memupuk semangat muhibbah di kalangan ahli Pergerakan Pemuda Penjom.

5 comments:

Anonymous said...

hidup penjom...!!!

Anonymous said...

mn team bwh bukit? aku tgk nie semua geng2 atas bukit...huhuhu

Anonymous said...

Nga mahukan keadilan untuk semua sebagaimana dilaungkan oleh Anwar Ibrahim.



1Malaysia bererti 1-Masjid perlu didirikan 1-kuil untuk agama Hindu dan Buddha, 1- Gereja. Itu kata Ahli Parlimen DAP Taiping yang juga Timbalan Bendahari Agung DAP, Nga Kor Ming.

Kerajaan Barisan Nasional hanya menipu rakyat apabila melancarkan slogan 1Malaysia sedangkan pembinaan rumah ibadah diutamakan kepada orang Islam sahaja. Menurut Nga, dalam masa lapan tahun bermula tahun 2000, peruntukan kerajaan memihak kepada orang Islam terutama mendirikan 611 buah masjid yang menelan belanja kira-kira RM748.26 juta. Nga mempersoalkan kenapa rumah ibadah lain gagal didirikan dalam tempoh yang sama!

Nga menegaskan, ‘‘bagaimanapun tidak ada perancangan yang bersistem, struktur dan agihan peruntukan adil diberikan kepada penganut agama bukan Islam.

Bukti ketidakadilan dalam masa lima tahun, bermula 2000, peruntukan sebanyak RM9 juta sahaja untuk mendirikan pelbagai rumah ibadah bukan Islam yang meliputi 1.2 peratus perbelanjaan untuk tujuan berkenaan.

Alasan Nga ialah, semua rakyat Malaysia membayar cukai, kenapa rumah ibadah agama lain di Malaysia tidak boleh menjadi 1=masjid= 1=gereja, 1=kuil. Itulah keadilan dalam bidang agama yang tidak dilaksanakan sepenuhnya di Malaysia.

Nga yang terkenal sebagai 'ulama DAP' dan pernah mendapat sokongan Nik Aziz mengenai perihal orang kafir membaca al-Quran dibenarkan, kini menuntut supaya kerajaan melaksanakan dasar adil untuk peruntukan rumah agama di Malaysia. Alasannya, semua orang percaya kepada Tuhan, kenapa BN perlu mendiskriminasi Tuhan Buddha, Tuhan Kristian dan Tuhan Hindhu.

abe MIE- Sokong Ibrahim Ali dan Zulkifli Noordin yang tidak sanggup menjadi balaci DAP. Nik Aziz pula pernah memberitahu, 'Allah for All' dan Khalid Samad (PAS Shah Alam) menyuruh kita bertolak ansur dalam bidang agama. Selepas ini kita ikhtiraf Malaysia sebagai negara Serambi Turki walalupun kini ekonomi Malaysia kini menjadi Serambi Singapura.

Anonymous said...

Belia & Pemuda Penjom tgl nama je dah.. Lgsung xda apa.. Blog ni pun dh sepi..kenapa tutup chat box?? Biar je la,baru kita tau kehendak dan ketidakpuasan hati akar umbi. Jgn tkut dgn bayang2 sendiri. Mungkin ada yg panas punggung takut tergugat kedudukan tu la..

Unknown said...

useless BN...
nothing happen at Penjom..

come on Penjom's people, open your eyes, see the reality....