Saturday, July 25, 2009

Takziah kepada Sdra. Jaziratul (Toleng)


Pergerakan Pemuda UMNO Penjom ingin merakamkan ucapan takziah kepada Saudara. Mohd. Jaziratul bin Jamaludin atau Toleng yang merupakan ahli Pergerakan Pemuda Penjom kerana datuknya (Aki) telah kembali ke rahmatullah pada 24 Julai 2009 (Jumaat) lepas.

Aki kepada Toleng yang lebih dikenali sebagai Paklang Hud di kalangan orang-orang kampung sepanjang hayatnya merupakan seorang yang sangat dekat di hati orang kampung. Lebih-lebih lagi apabila Allahyarham Paklang Hud membuka sebuah kedai runcit di Kg. Pagar ini. Melalui kedai runcit Pak Lang Hud inilah orang kampung dapat membeli keperluan harian seperti sayur, ikan dan lain-lain lagi. Pernah satu ketika, kedai runcitnya ini menjadi tumpuan orang kampung untuk mengisi minyak petrol yang diisi dalam botol-botol kecil sebelum dijual kepada orang kampung.

Selain itu, Paklang Hud juga mempunyai kepakaran dalam hal-ehwal memasak khususnya dalam majlis-majlis kenduri kahwin. Kebiasaannya Pak Lang Hud akan mengetuai kerja-kerja di dapur jika sesuatu kenduri diadakan di Kg. Pagar.

Semoga Toleng dan ahli keluarga redha dengan pemergian akinya. Pergerakan Pemuda UMNO Penjom mendoakan agar roh Allahyarham Paklang Hud akan dicucuri rahmat dan digolongkan dikalangan orang-orang yang dikasihi Allah. InsyaAllah.

1 comment:

Anonymous said...

Al-Fatihah...