Monday, June 22, 2009

Ketua Pemuda Lipis Rasmi Blog Pemuda Penjom

From Drop Box

Bersempena dengan Persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Penjom 2009 pada 20 Jun 2009 yang lalu, blog Pemuda Penjom telah dilancarkan secara rasminya oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Lipis merangkap Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pahang-Y.Bhg Saudara. Abu Jimi bin Samat.

Dalam ucapannya sewaktu melancarkan Blog Pemuda UMNO Penjom, Beliau mengucapkan tahniah kepada Pemuda Cawangan Penjom kerana bertindak pro-aktif dengan melancarkan blog bagi menghubungkan masyarakat dengan dunia IT dan menyediakan ruang maklumat kepada rakyat khususnya generasi muda yang menjadikan teknologi maklumat sebagai gaya hidup terkini. Usaha ini juga selaras dengan Rukun Pemuda yang mengkehendaki Pemuda supaya Pro-Aktif dalam apa-apa usaha untuk mendekatti masyarakat.

Menurut Abu Jimi lagi "Internet dan mediumnya seperti Blog merupakan satu media baru dalam menyampaikan maklumat dan pandangan. Walaubagaimanapun, ia mesti digunakan secara beretika dan positif. Bagi ahli-ahli Pemuda, segala cadangan, pandangan dan kritikan perlu disampaikan dengan cara yang berhemah mengikut saluran yang betul dan paling penting tidak menyalahi etika dan tatacara yang telah ditetapkan oleh parti".

"Blog ini juga tidak seharusnya dihadkan kepada hal-ehwal politik sahaja, tetapi ia juga boleh menjadi tempat masyarakat untuk mendapatkan maklumat-maklumat berguna seperti aktiviti-aktiviti di peringkat kampung, daerah dan Negeri & penjelasan tentang isu-isu semasa".
From Drop Box


Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Penjom-Saudara. Khairul Nizam Dato' Abu Dahari yang mencetuskan idea penubuhan blog ini menjelaskan bahawa "Medium blog merupakan satu usaha Pemuda Penjom bagi merapatkan masyarakat khususnya golongan muda dengan Pemuda melalui penyediaan maklumat-maklumat terkini aktiviti parti. Selain itu, ia juga antara lain berfungsi sebagai medan untuk mendapatkan maklumat oleh penduduk kampung yang tinggal di luar daerah dan negeri bagi mendapatkan maklumat terkini hal ehwal tempatan khususnya yang berkaitan dengan kampung dan daerah Lipis".

Dalam majlis yang sama, Abu Jimi turut meluangkan masa untuk membuat catatan pertama dalam Blog Pemuda Penjom bagi mewakili Pergerakan Pemuda UMNO Lipis.
From Drop Box

No comments: