Thursday, June 25, 2009

Pemuda Penjom sampaikan usul kepada Pengerusi PTPTN


Satu usul yang dilihat sangat penting oleh Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Penjom dalam Persidangan baru-baru ini ialah berkenaan pembayaran pinjaman PTPTN.

Sehubungan dengan itu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Penjom, Saudara. Khairul Nizam Dato' Abu Dahari telah berpeluang untuk menyampaikan Usul Pemuda Penjom kepada Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) iaitu Y.B. Dato' Dr. Mohammad Shahrum Osman yang juga merupakan Ahli Parlimen Lipis.

Penyampaian usul tersebut kepada Y.B Dato' Dr.Mohammad Shahrum diadakan dalam satu acara ringkas di Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Lipis pada jam 9.00 malam, 20 Jun 2009 yang lalu.

Dalam majlis yang sama, Y.B. Dato' Dr.Mohammad Shahrum turut menyampaikan pesanan supaya mahasiswa-mahasiswi yang pernah mendapat kemudahan pinjaman PTPTN dan telah bekerja supaya mula membayar pinjaman tersebut sekurang-kurangnya RM 100.00 sebulan.

"Bagi mereka yang belum mendapat pekerjaan dan tidak mempunyai pendapatan tetap, mereka bolehlah menulis surat secara rasmi kepada PTPTN untuk memohon penangguhan pembayaran. Ini bagi mengelakkan nama mereka disenarai hitam dan menghadapi lain-lain implikasi termasuk tidak boleh ke luar negara".

Pemuda UMNO Penjom ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Y.B. Dato' Dr.Mohammad Shahrum kerana sudi menerima kunjungan Pemuda Penjom walaupun mempunyai aktiviti yang padat hari tersebut. Semoga usul tersebut dapat diperhalusi dan seterusnya dipertimbangkan dalam mesyuarat Lembaga Pengarah PTPTN serta mencadangkan kepada Kerajaan.

No comments: