Monday, June 22, 2009

Mesyuarat Pergerakan Pemuda UMNO Penjom

From Drop Box
Pergerakan Pemuda UMNO Penjom telah mengadakan Persidangan Tahunan selaras dengan dengan Fasal 19.1-Peraturan Pergerakan UMNO. Ia telah diadakan pada 20 Jun 2009 (Sabtu) jam 2.00 petang bertempat di Pusat Aktiviti Belia Penjom, Kuala Lipis, Pahang.

Y.Bhg Saudara. Abu Jimi bin Samat-Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Lipis yang juga merupakan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pahang telah sudi hadir bagi merasmikan Persidangan Tahunan Pemuda UMNO Penjom tahun 2009.

Dalam ucapannya, Saudara. Abu Jimi telah berkongsi tentang Lima Rukun Pemuda yang mesti difahami oleh ahli-ahli Pemuda UMNO iaitu Berprinsip, Inklusif , Proaktif, Relevan dan Bersatu.

Menurut Abu Jimi, Pemuda Berprinsip bermakna Pemuda tetap berpegang teguh kepada perjuangan asas UMNO, agama, bangsa dan negara serta mempertahankan Perlembagaan, Rukun Negara, kontrak sosial dan perkongsian kuasa.

Pemuda Inklusif adalah dengan memberi fokus kepada usaha bukan saja pada ahli UMNO tetapi juga generasi muda tanpa mengira kaum yang tidak berparti dan tidak menyokong kita," katanya.

Beliau berkata, Pemuda Proaktif bermaksud tidak perlu menunggu sebarang arahan untuk menyelesaikan masalah dan ia perlu dilakukan dengan pantas dan berkesan sebelum ia menjadi krisis yang besar.

Katanya lagi, bagi menjadikan Pemuda Relevan, semua programnya diubah suai mengikut cita rasa golongan muda dengan menggunakan saluran komunikasi seperti media baru, facebook, blog dan lain-lain.

"Dan yang terakhir (rukun kelima) adalah Pemuda Bersatu. Pemuda tidak boleh berpuak-puak dan terikut-ikut dengan politik pecah-belah kerana ia akan menggagalkan usaha BN untuk memenangi pilihan raya umum akan datang,"

Persidangan ini turut dihadiri Ketua Cawangan Penjom En. Khalid bin Abdul dan Ketua Pergerakan Pemudanya-Sdra. Khairul Nizam bin Dato' Abu Dahari.
From Drop Box


Saudara. Abu Jimi menyampaikan ucapan dan merasmikan Persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Penjom

From Drop Box


Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Penjom-Khairul Nizam menyampaikan ucapan kepada ahli-ahli Pemuda.

From Drop Box


From Drop Box

Ahli-ahli Pemuda yang hadir ke Persidangan Pemuda UMNO Penjom

From Drop Box

Saudara. Abu Jimi menerima borang keahlian baru Pemuda UMNO seramai 30 orang dari Ketua Cawangan-Abdul Khalid dan Ketua Pemuda Cawangan-Khairul Nizam.

From Drop Box


From Drop Box

Abu Jimi meluangkan masa bemesra dengan ahli Pemuda dan Pemimpin Cawangan.

No comments: