Tuesday, June 23, 2009

Usul Pembangunan Pemuda Penjom-Baiki Jalan dan Paip di Kampung



NAIK-TARAF JALAN KAMPUNG

Pergerakan Pemuda dengan rendah diri ingin mencadangkan kepada Kerajaan supaya menaiktaraf jalan kampung dan kemudahan yang berkaitan di sekitar Kg. Pagar dan Kg. Genting kerana banyak lubang-lubang yang membahayakan penggunanya dan ianya terlalu sempit.

Pergerakan Pemuda juga mencadangkan pihak JKKK Kg. Pagar dan Kg. Genting memperhebatkan permohonan naik-taraf jalan ini dengan merebut apa-apa peluang yang diperuntukkan oleh Kerajaan disamping membantu pegawai-pegawai Kerajaan dalam membuat keputusan dengan lebih tepat dan betul dengan cara penyaluran maklumat daripada pemimpin peringkat kampung.

PENGANTIAN PAIP-PAIP AIR LAMA

Sebagai parti yang menjadi mata dan telinga rakyat, antara keluhan biasa yang didengari ialah masalah gangguan bekalan air di kampung akibat kebocoran paip yang telah lama dan berkarat.

Bertindak-balas atas keluhan dan rintihan rakyat di kampung ini, Pergerakan Pemuda memohon kepada Kerajaan Negeri melalui Jabatan Bekalan Air (JBA) untuk mengantikan semua paip-paip lama dan telah berusia di Kg. Pagar dan Kg. Genting demi untuk memastikan kualiti kesihatan rakyat terjamin dan seterusnya kebajikan rakyat yang membayar perkhidmatan air diperolehi dengan maksimum.

No comments: